vzorku prezentovaného výzkumu zahrnout děti mezi dvacátým čtvrtým a třicátým šestým měsícem věku. Ovšem vzhledem k faktu, že bylo potřeba, aby se v každém zařízení vyskytovala skupinka alespoň čtyř dětí, které odpovídají nejen požadavku na věk, ale i na délku umístění v zařízení, ukázal se tento požadavek jako nerealizovatelný. Věková hranice byla posunuta na měsíců, což je pro výzkumy sociálních interakcí poměrně obvyklá doba. Navíc je to období, kdy začíná vyhasínat senzomotorická hra a nastupuje hra Například Praha 19 Deynoot Schaubová a Riksen Walravenová pozorovali děti od měsíců, Lamb, Hwang, symbolická, a také od osmnáctého měsíce do tří let se Satalice dětskými jeslemi aktivita dětí stává více sociálně orientovaná a kooperativní Parker, Rubin, Erath, Wojslawowicz, Buskirk, Millarová ve své knize rozlišuje dětskou hru do a od osmnácti měsíců. Na základě těchto zjištění považujeme volbu výběru batolat od osmnácti do šestatřiceti měsíců jesle Satalice za oprávněnou. Kvalita jeslí jako mediátor vlivu Kvalita jeslí se zdá být významným faktorem, ať už uvažujeme o jakémkoliv vlivu jeslí Nouzov na dětský vývoj. Jakým způsobem se však kvalita jednotlivých zařízení zjišťuje Značná část výzkumníků používá k měření kvality zařízení metodu ECE např. Howes, Clement, Jacobs, White, Rosenthal, Sylva, Siraj Blatchford, Taggart, Sammons, Melhuish, Elliot, Totsika, Zde mohou být všechny položky hodnoceny na škále až Průměrné hodnocení pod tři pak ukazuje na velmi špatnou úroveň a naopak hodnotu nad
pět získávají pouze vysoce kvalitní jesle. Tato metoda obsahuje dvě subškály. Jedna měří odpovídající poskytování péče interakce jesle Satalice mezi sestrou a dítětem, supervize zaměstnanců a disciplína a druhá subškála se zaměřuje na vhodnost aktivit pro vývoj dítěte hračky, rozvrh, aktivity Howes, Clement, Někteří výzkumníci pak ještě sledují další ukazatele, jakými jsou počet dětí ve skupině, poměr dětí Chvaly na jednu pečující osobu, případně vzdělání personálu např. Lamb, Sternberg, Knuhth, Hwang, Broberg, Kvalita jeslí se ukázala být ve výzkumu Howesové mediátorem efektu věku při vstupu do jeslí. Výsledky ukázaly, že pokud děti nastupují do jeslí jako kojenci, pak jsou soukromých jeslí Satalicích méně přizpůsobivé a ve srovnání se svými vrstevníky se dovedou i méně ovládat. Ve mateřské škole pak byly tyto děti hodnoceny učitelkami jako nejvíce problémové ve vztahu k vrstevníkům. Pokud však navštěvovaly dostatečně kvalitní jesle, negativní efekt časného Lehovec nástupu se neprokázal. Vollingová a Vernon Feagansová zahrnuly taktéž kvalitu jeslí do svého modelu vysvětlení rozdílného vlivu jeslí na sociální kompetence dětí. Ukázalo se, že nesociální chování se projevilo více u dětí z nekvalitních jeslí v tomto případě hodně autosklu Praha 9 Satalice