později se chování dětí ukázalo jako silně stabilní Martin, Fabes, Vorrie s kolegy se zabývali vlivy ústavní péče v raném věku na sociálněemoční aspekty vývoj dětí, přičemž dospěli k závěru, že tyto zkušenosti z kojeneckého a batolecího období zůstávají Praha 21 signifikantní i v předškolním věku. Retrospektivní přístup jiné studie poukázal na ještě delší vliv institucionální péče na vztahy s vrstevníky. Vliv kojeneckého ústavu, kde byly děti do dvou let, se zde ukázal být patrný ještě v adolescenci Hodges, Tizard, I studie jesle Újezd nad Lesy zaměřující se na zvláštnosti chování malých dětí v ústavní péči a jejich přetrvávání se do značné míry liší. Například u rumunských dětí adoptovaných do Velké Británie se ještě několik dalších let projevovaly značné odchylky v chování včetně sebepoškozování Beckett, Phil, Bredenkamp, Castle, Grootheus, OConnor, Rutter, Naopak v jiné studii se vůbec žádné abnormality u dětí Újezdem nad Lesy soukromé jesle neprojevily Donats, Maratos, Fafoutis, Karangelis, Jiní výzkumníci opakovaně pozorovali batolata v jeslích a sledovali řadu dalších faktorů, které mohly sociální chování ovlivnit kvalitu jeslí, podporu u rodičů atd. Ukázalo se, že nejlepším prediktorem sociálního chování je Cyrilov právě sociální chování naměřené v minulosti. Na základě tohoto zjištění hodnotí autoři sociální chování jako relativně stabilní charakteristiku. Upozorňují však také na to, že svou roli hraje i počet strávených hodin v daném zařízení Lamb, Sternberg, Knuth, Hwang,
Broberg, Jak se ve výzkumech ukazuje, stabilita projevů je značně diskutabilní. Otázkou je, co stojí za tolika rozdílnými výsledky. Určitě je možné uvažovat o hypotéze autorů NICDH, tedy, že se interakce stávají stabilnějšími až v určitém věku. Tuto možnost vezmeme v Praha 20 rámci analýzy a interpretace výsledků v úvahu. U dětí navštěvujících jesle může být stabilita respektive nestabilita chování Chvaly ovlivněna i rozdílností působení rodin, ve kterých děti vyrůstají Belsky, Burchinal, McCartney, Vandell, Clarke Stewart, Owen Pokud by tato hypotéza byla platná, pak by interakce dětí z kojeneckých ústavů mohly být stabilnější než u dětí vyrůstajících v rodinách. Tito autoři upozroňují, že co do stability dětského chování mají větší vliv rodiče, než jesle. Nicméně poukazuje na to, že i jesle s hlídají dětem Praha 9 Újezd nad Lesy