názvu mé bakalářské práce vyplývá, že se budu zabývat právě skupinou dětí, které navštěvují předškolní zařízení běžně označované termínem mateřská škola. Poslání mateřské školy v současné společnosti Pojem mateřská škola je chápán u většiny soukromé jesličky Březí autorů jako po rodině další sekundární socializační zařízení. V podstatě již jako takové zařízení autoři neuvažují jesle. Důvodem je, že dnes jesle navštěvuje velmi malé množství dětí. Tato situace se změnila po r. kdy žena nebyla již tak nucena hromadně se zařadit do výdělečného pracovního poměru. Výdělečné zaměstnání žen přestalo být zásadním a opuštění úzkého rodinného kruhu a kolektivní výchova dětí v jeslích začala být kritizována. V tehdejším Československu došlo v této době k rozpadu komunismu a počátkům demokracie. Autorka Jeřábková označuje mateřskou školu jako zařízení, do kterého dítě přichází, aby rozšířilo dosavadní a získalo Březí nové poznatky, dovednosti a zkušenosti potřebné ke svému tělesnému, duševnímu, mravnímu a sociálnímu rozvoji. Pojem předškolní výchova má mnohoznačný význam, při užívání v pedagogické literatuře bývá rozdílný. Označení takového pojmu se rozumí O celkový výchovný Pacov proces, který probíhá v rodině i mimo rodinu a zahrnuje dítě od narození až do počátku jeho školní docházky O doplnění, rozšíření a soukromými jeslemi Březí podpora výchovy v rodině instituční formou výchovy v mateřské škole O cílevědomě podporuje docházkou do mateřské školy v posledním
roce rozvoj dítěte O připravuje dítě speciálně i mimo mateřskou školu na školu vůbec Der Kindergarten in Jeřábková, Význam mateřské školy pro rozvoj dítěte Mateřská škola ovlivňuje rozvoj dítěte. V mateřské škole jsou rozšiřovány od dovršeného roku až do vstupu do školy dětské zkušenosti, mateřská škola tak doplňuje rodinu a představuje pedagogicky bohaté prostředí. Mateřská škola přispívá k