zejména různé manipulační a lokomoční převládají u mladšího věku dětí a postupně přecházejí v hry intelektuální. Jak jsou druhy Cyrilov hry zastoupeny v jednotlivých věkových obdobích je zaznamenáno v grafu č. č. pak udává celkové procentuální proporce jednotlivých druhů Praha 21 her, tak jak jsem si je klasifikovala v teoretické části, bez ohledu na věk a pohlaví. č. č. S ohledem na pohlaví, lez konstatovat, že dívky s věkem více používají při hře fantazii a napodobování. V konstruktivních hrách převládá naopak aktivita chlapců. Na hru jsem pohlížela nejen z hlediska jejího druhu, ale také z hlediska hraček a pomůcek, které jsou při hře používány. V následujících tabulkách č. č. č. jsou zmapovány nejčastější hračky používané při hře. Je však třeba si uvědomit, že např. hra s autem se může lišit s věkem, zatímco v roce a půl šlo většinou spíše o explorační manipulaci s hračkou, v pozdějším věku se již jednalo o nápodobu např. jízda na silnicích motivačního koberce atd Podrobné tabulky zaznamenávající veškeré výsledy z pozorování dětí včetně odlišností v jesle Jirny jednotlivých věkových skupinách a pohlaví jsou uvedeny v příloze č. Pozorováním práce učitelek v jeslích a mateřské škole jsem zjistila, že přímé zapojení učitelky ať slovní či aktivní klesá s věkem dětí. V jeslích potřebovaly děti stálou přítomnost jesličky Jirny učitelky, která sama zvažovala své zapojení do činnosti dětí. Jak je již patrné z předešlého grafu č. nejmenší děti pozornost
učitelky také nejčastěji vyžadovaly. Zásahy pedagožek do hry byly nejčastější při jejím usměrňování a to v obou typech zařízení. V jeslích učitelka minimálně organizuje probíhající hru z důvodu individuální činnosti každého dítěte, naopak v mateřské škole, kde si děti hrají častěji ve skupině je nutná vedoucí role učitele. č. zaznamenává proporce jednotlivých typů zásahů učitelek do hry. Podrobněji jsou tyto informace zachyceny v příloze č. v tabulce č. č. Dále jsem se ve svém pozorování zaměřila na to, jsou li různé montessori školkou Prahou východ Jirny