provdat, aby rodinný majetek a jejich vlastní čest nijak neutrpěli. Samotné žena majetek vlastnit nemohly, nemohly ani dědit. Po smrti manžela Střešovičky se o ně musel postarat jiný muž z rodiny. Boj za svoji ekonomickou nezávislost, za volební právo, za právo na vzdělání a za konec úplné podřízenosti započaly ženy v polovině století, především prostřednictvím různých emancipačních spolků. Dnes jsme již zcela jinde především v oblasti, která se týká právního systému protože právně neexistují rozdíly mezi pohlavími, ale jisté prvky nerovnosti se jesle Střešovičky objevují i nadále. Ani dnes nelze říci, že k mužům a ženám je v naší společnosti přistupováno stejně. Naše mínění o lidech silně Pohořelec ovlivňují genderové stereotypy, tedy kulturně a sociálně podmíněné vzorce chování, které společnost označuje za typicky mužské nebo typicky ženské. Genderové rozdíly mezi pohlavími nejsou biologickými rozdíly, které jsou zřejmé a nezpochybnitelné. Jedná se o uměle jesle Střešovičky vytvářené rozdíly společností, a protože naše společnost je stále ještě patriarchální mimo jiné také proto, že ve většině případů jsou na vedoucích pozicích jak v ekonomice, tak v politice muži, a proto oni určují pravidla, podle kterých bude společnost fungovat, muži jsou díky nim zvýhodňováni. Jde o klasické předsudky typu Ženě je vrozeno starat se o domácnost, děti, manžela, staré rodiče, její pečovatelské povinnosti ji naplňují, Muž je živitel rodiny, proto ho žena musí poslouchat. Ženě je přirozené vzdát se své
pracovní kariéry a své zájmy podřídit rodině. nebo Ženě její starost o domácnost a děti nedovoluje plné pracovní nasazení, a proto jí přísluší menší plat než mužům. To ve společnosti, kde o úspěchu rozhoduje výše příjmu, ženy znevýhodňuje. Již několik generací anglických školkách Praha 6 Střešovičky