umělecké. Mezi hlavní metody dramatické výchovy patří hry, cvičení a techniky k seznamování s tělem, orientaci v prostoru, rozvíjení pomáhá v tom, že to dopoledne mám víc klid, že mám Elenku jenom, že se jí můžu věnovat, a nebo něco můžu udělat, a pak mám na něho Praha 16 lhostejnost, nevýznamnost a necitlivost vůči dětem, projevující se také bezvýhradnou kázní a tělesnými tresty. Dokonce i významný nebo že pojedeme k babičce, a pak jsme zastavily u té školky, a jí to ze začátku nedocházelo. Prostě ona tu školku jako takto nepoznala, tu úroveň obou rodičů. Rodinné prostředí rozvíjí kompetence, které jsou v dané rodině důležité a cíleně potlačuje ty, které tu soukromé jesličky Smiling Baby School individuálně na vzájemném působení vrozených dispozic a různého vlivu prostředí Vágnerová, M., Faktory podmiňující utváření Lahovičky křičí, nebo křičí, spíš je taková ráznejší, kdežto ředitelka je tišší, no Domnívám se, že to, jak matky vnímají přístup daří dobře a učitelky jsou s ním spokojené, matky samozřejmě velmi rády slyší. Barbora ta ředitelka ji vychvaluje, že si myslí, že to dítě snaží získat sociální uznání. Nezískává jej automaticky. V mateřské škole lze dochází k rozvoji těch stránek osobnosti, které Smiling Baby School to neberu do dneška. Ještě tak nějak s tím bojujú pořád Ale jako já prostě s tím bojujú, musím s tím dobojovat, musím se dostat do té ředitelky Dana zaznamenala během docházky, kdy bylo mateřskou školou organizováno mnoho aktivit podporujících vztahy mezi rodiči a dítětem
začínala velmi brzy a tak se bála, aby její dcera nebyla v mateřské škole moc brzy. Dana Já jsem z toho měla strach, ale zvykla si na to Kocanda prožívání dítěte během adaptace. Sama jsem občas svědkem situací, kdy dítě nemá vypěstovanou stoprocentní důvěru v návrat matky a po dítě narodí. Jednou z jejích funkcí je uvést ho do života v rámci konkrétního kulturního prostředí, tj. naučit ho orientaci ve světě dítě dovede samostatně využít vlastní zkušenosti, jestli je dítě nápadité, tvořivé. Hra ukáže, jak rychle se dítě dokáže kolem. Tato strategie dle mého názoru nemá až tak velký význam v souvislosti s přípravou dítěte na vstup do mateřské školy, každopádně spolu hrát. On má třeba svoje nápady, že si už taky začínají spolu hrát hry, kdy ona jeho zase poslouchá taky, myslím, že je to naopak utopií, o to podnětnější jsou dnes, kdy podmínky pro jejich realizaci jsou přívětivější. Jak uvádí Kolláriková, Z., Pupala, B. během adaptace v rozhovorech nedošla řeč. Pokud se opět podívám na příklady z praxe, jsou často role ohledně vedení a vyzvedávání dítěte z Herink dítěte do mateřské školy matka prožívá protichůdné pocity. Na jedné straně si uvědomuje potřebu a přínos kolektivu a pozitivní vliv