situace i v pohledu žen na celou problematiku. Většina si uvědomuje, že toto rozdělení je nespravedlivé, avšak nechtějí se svého jesle Ořechovka výsadního postavení v péči o domácnost vzdát. Jako by je stále svazovaly ustálené vzorce chování, které jim podvědomě říkají, že jesličky Ořechovku pokud nezvládnou celou domácnost samy, tak selhaly a nejsou dobrými manželkami a matkami. Ženy s dvojí směnou v podstatě počítají již při Ořechovka volbě studijního oboru a povolání. Pokud žena chce mít v budoucnu rodinu, volí si často takový obor a takové zaměstnání, které jí Mydlářka umožní péči o děti a domácnost, a které nebude vyžadovat jen minimální přestávky v případě narození dítěte. Současní mladí muži se staví k vykonávání domácích prací poněkud spravedlivěji. Řada z nich je nucena se o sebe sama postarat v období samostatného bydlení při studiích. Na počátku vztahu, kdy pár ještě nemá děti a žije ve společné domácnosti, je poměrně vysoká míra shody v podílu na domácích pracích u ženy a u muže. Zlom nastává s narozením potomka. Žena zůstává doma a přebírá v naprosté většině plnou zodpovědnost za chod domácnosti, muž se plně věnuje své kariéře, aby rodinu uživil nic jiného mu nezbývá, rodina přichází o jeden z příjmů a zároveň přibírá nového člena. Když děti vyrostou a žena se vrací do zaměstnání, většinou vše zůstává v zaběhnutých kolejích a nedochází k návratu modelu rovného rozdělení domácích prací jako před narozením dětí. Právě v období, kdy děti chodí do
školy a žena je již plně zaměstnaná, dochází k největší nerovnosti v rozdělení domácích prací. Naprostou většinu jich totiž