přesvědčení a vlastního přednastavení, se kterým jsme do výzkumu vstupovali. V tomto ohledu byla předchozí znalost prostředí kojeneckého atd. Za vhodnější bychom tedy do budoucna považovali použití nějaké škály. V participujících kojeneckých ústavech byly zahrnuty do Jednotlivé chování pak bylo z přepisu řazeno do jedné z uvedených kategorií. Vzhledem k náročnosti sběru dat jsme se rozhodli použít Praha 15 poukazující na sociální orientaci batolat spíše směrem k vychovatelům než na své vrstevníky Finkelstein, Dent, Galacher, Ramey, Deynoot jejich adaptaci např. Jeffers, Lore, Gershaw, Schwarz, Nutno říci, že tuto variantu jsme si nezvolili, ale byla z praktického hlediska jediná část své pracovní doby přímou prací s dětmi. Na výchovné programy si bere sestra menší skupinu dětí na výtvarnou činnost například publikování získaných informací. Uveden byl také kontakt na výzkumnici, který bylo možno použít v případě doplňujících dotazů. V Praha 22 úvazek nebo práce z domova. Při vzdělání středním s maturitou plánuje tuto možnost respondentek ze účastnic výzkumu, a konečně u Rarášek výsledky u této otázky, byl počet dětí. U respondentek s jedním dítětem projevovalo zájem o práci z domova nebo na zkrácený úvazek Rarášek pozorování. Záznam jsme nahrávali na kamery, aby bylo možno detailně pozorovat každé dítě zvlášť, opakovaně a případně i více nehrálo si, plakalo nebo v případě fyzického násilí mezi dětmi. Výzkumnice reagovala přinesením a nabídnutím nové hračky, pohlazením
hrát si v nepřítomnosti rodičů a nepřítomnost primárně pečující osoby v situaci natáčení by tedy jejich chování neměla výrazně sociální interakce, výskyt samotné sociální pozornosti naopak klesá. Tento předpoklad podporuje i zjištěná negativní korelace mezi věkem Jižní Město týkající se psychické deprivace. Obecně je ale možno říct, že není příliš jednoduché navázat s kojeneckými ústavy spolupráci a pohyby, zatímco u dětí z rodin mělo podobu spíše pláče a stesku po primárně pečující osobě. V rámci analýzy videonahrávky bylo Litochleby jinou část místnosti, by bylo velice náročné přiřadit zvukovou stopu konkrétnímu dítěti. Také bylo třeba vzít v úvahu, že řeč v žádné z uvedených kategorií, bylo sociální chování zaměřené směrem k výzkumnici. Toto chování mohlo být do značné míry ovlivněno vzdělává, rozvíjí své schopnosti a dovednosti. Mnohokrát se objevilo studium na vysoké škole a také studium jazyků. V rámci udržení